Like it or not

Heb je onder een steen gelegen? Waarschijnlijk niet. In de opening keynote deelt Pieter Jongerius (Fabrique) zijn ervaringen in de hyperspaced wereld van digital. Een wereld waar aandacht currency is. Waar innovatie booming business is. En waar hype nu eenmaal deel van uitmaakt. Like it or not.

Online trade marketing: de nieuwe goudmijn voor e-commerce!

Hyped vs unhyped? What’s the difference? Hoe kan je als bedrijf waarin je actief bent in de Fashion & Lifestyle onderscheidend zijn, gezonde winstmarges draaien en ook nog eens een extra inkomstenbron genereren? Tijdens deze talk gaan Alexandra van der Vloed van Van den Assem Schoenen en Tachmy Dilmy van OneRetail in op de waarde die online trade marketing oplevert. Online trade marketing kan je hierbij zien als het ‘gehypte’ broertje van de oudere zus die trade marketing heet. Tijdens deze talk laten we zien dat het trade marketing spel niet is veranderd en dezelfde doelen en opzet heeft, het speelveld ziet er alleen iets anders uit.

Get all the way to the top with inRiver PIM

How do you create unique product stories and inspirational content to make sure you stand out from your competitors? This session will include a step-by-step view on how one of inRivers customers created an inspirational product story. Matilda will also speak about the value of PIM and give you her personal story on why retailers need to be very inspirational in their marketing today.

The future of retail isn’t what happens tomorrow

The traditional retail environment is evolving. The headlines are full of high-street closures and it’s clear that retailers that aren’t adapting are struggling. But others are thriving by making stores destinations in their own right; Apple serves coffee, Patagonia hosts yoga classes, and Nike lets you test-drive your trainers in an in-store basketball court. So, in a world where anything can be a shop, and a shop can be anything, how do you accomodate shoppers who value experience above everything? In this talk Beatrice Askaner, Head of Marketing at Adyen will look at how the retailers are changing, how you can make experience your competitive edge and how iteration is your best friend.

How do you better your customer experience and increase loyalty at the same time?

Polarn O. Pyret is a global leading retailer of children’s clothing who have collected extensive amounts of customer data over the years. With the help of Voyado, they’ve been able to segment this data and personalize their communication like never before. Hear Åsa Axelsson CRM Manager at Polarn & Pyret and Magnus Ahlberg, CIO at Voyado, discuss how a better understanding of customers lead to higher engagement levels and keep them coming back.

How to take risks and break standards in a traditional industry

Today’s consumers are becoming increasingly elusive. Advertising fatigue is widespread, interest in anything other than lifestyle-related brands is low and consumers spends more time than ever in entertainment platforms—far from the reach of ads. So, how do you stand out, arouse interest and create a brand that customers actually want to interact with—for real?

Join us for a keynote that questions the limits of marketing and brings smoooth ideas to the table. Christian Cabau, director of marketing at Klarna, will show you how daring you can be and how far you can push the envelope in a traditional industry that has long focused on responsibility and security. Glean inspiration as he shares the company’s brand journey and how they tackled these challenges to become Sweden’s online payments market leader and a fintech brand making waves throughout Europe and even the world.

End-to-end customer experience: Strategies that cut through the noise

David Wise (Magento)

Production, Promotion, Product Assets: How Scotch & Soda Quadrupled Their Creative Output

Scotch & Soda is a Dutch based fashion retailer with collections stocked in over 220 boutiques and 8,000 retail stores world wide. As an iconic fashion brand, Scotch & Soda uses their visual imagery to push their unique brand identity and stand out in the crowded marketplace. Join Scotch & Soda’s Photo Studio Manager, Niels van de Vorst, to learn how they use Bynder’s Digital Asset Management (DAM) to ensure their marketing efforts run smoothly and drive revenue across their digital touch points.

Interview met Lotte Vink (Labfresh)

Frank & Fresh Fuckups

Wat je kan leren van de fouten van een ander? Na een succesvolle carrière van 15 jaar bij Amerikaanse corporates, besloot Jelle Rood om voor het grote geld te gaan. Minimaal verkopen voor €100 miljoen, dat was het doel. Om dat te bereiken startte hij de boodschappen bezorgservice frank&fresh. Drie jaar later, veel geld armer en een berg aan ervaringen rijker, eindigde zijn reis dramatisch. Wat hij heeft geleerd deelt hij in dit kwetsbare en open verhaal, met learnings voor iedereen.

De energie van tijdloos online

Een wonderlijke mix van producten die toch perfect bij elkaar passen, het geloof in natuurlijke eenvoud, 35 winkels als geen ander: Dille & Kamille is een prachtig merk. Tijdens deze presentatie nemen Arnout Baas en Hans Geels van Dille & Kamille je mee op avontuur in de wondere (digitale) wereld van Dille & Kamille.

Commerce meets Music – Prikkelende slotsessie over (ont)stressen, ons brein en muziek

Neuropsycholoog Erik Scherder (o.a. bekend van De Wereld Draait Door) en pianist Jan Vayne verzorgen een spectaculaire slotsessie. In deze sessie gaat Erik Scherder in op o.a. de invloed van muziek op ons brein.