Dagvoorzitter en sprekers tijdens World of Commerce

Camiel de Lange van Bergen

Camiel de Lange van Bergen

Dagvoorzitter
David Wise

David Wise

Magento / EMEA Director Channel Sales
Erik Scherder

Erik Scherder

Hoogleraar neuropsychologie
Jan Vayne

Jan Vayne

Pianist

Met Camiel de Lange van Bergen (o.a. bekend als de oprichter van Ace & Tate) hebben we een expert in ondernemerschap, e-commerce en online strategy vastgelegd. Hij zal met scherpe analyses en interviews tijdens en na de keynotes zorgen voor een strak en to the point programmaverloop.

David Wise is Channel Manager bij Magento, een Adobe-company. David helpt partners bij de ontwikkeling van webshops die de klantervaring optimaliseren en de omzet verhogen. Met bijna 20 jaar ervaring in het ontwikkelen en onderhouden van partnerschappen, heeft David een diepgaande kennis van digitale handel en bedrijfstechnologieën. Voorafgaand aan Magento, vervulde David verkoop- en channel director-functies bij internationale bedrijven, waaronder Oracle, LivePerson en Verint. David is gevestigd in Londen.

Neuropsycholoog Erik Scherder (o.a. bekend van De Wereld Draait Door) en pianist Jan Vayne verzorgen een spectaculaire slotsessie. Hun keynote zal o.a. gaan over beïnvloeding en de functie van onze hersenen daarbij, uiteraard omkleed met een flinke muzikaal component. Deze sessie mag je niet missen!

Lotte Vink

Lotte Vink

Start-up enterpreneur Labfresh
Pieter Jongerius

Pieter Jongerius

Strategist Fabrique
Niels van de Vorst

Niels van de Vorst

Photostudio Manager Scotch & Soda
Alexandra van der Vloed

Alexandra van der Vloed

Marketing Manager Van den Assem

Lotte Vink is het gezicht van startup Labfresh. Lotte heeft ons veel te vertellen over disruptie in de Business-to-Business-to-Consumer keten, innovatie, overtuiging, vasthoudendheid en o.a. de creatieve wegen die zij bewandeld heeft voor funding van haar startup.

Pieter Jongerius is partner en strategist bij Fabrique en is al ruim twee decennia met klanten bezig met interactie, strategie en methodologie die het verschil maakt. Binnen Fabrique is hij gespecialiseerd in retail en e-commerce. Opgeleverde producten en diensten zijn vele malen in de prijzen gevallen, zowel nationaal en internationaal.

Niels is verantwoordelijk voor alle studio fotografie bij Scotch & Soda. Hiervoor had hij een vergelijkbare functie bij Suitsupply.

Alexandra is als Manager Marketing & Communicatie verantwoordelijk voor het marketingbeleid binnen Van den Assem Schoenen. Samen met een toegewijd team aan marketingprofessionals is Alexandra dagelijks bezig om het kopen van kwalitatieve schoenen zo eenvoudig mogelijk te maken. Dit doet van den Assem schoenen vanuit een omnichannel benadering waarbij naast een breed assortiment het verlenen van persoonlijke service en advies de basisvoorwaarde voor succes is.

Paul Kieviet

Paul Kieviet

CEO XSARUS
Matilda Svensson

Matilda Svensson

Partner Manager inRiver
Christian Cabau

Christian Cabau

Marketing Director Klarna
Tachmy Dilmy

Tachmy Dilmy

Founder OneRetail

Paul Kieviet is co-founder van XSARUS. Als econoom van origine heeft hij een pragmatische kijk op technologie. Zijn verbindende stijl combineert hij met visie en analytische skills. Paul heeft bijna 20 jaar ervaring in e-business en zal tijdens World of Commerce een strategische klantcase toelichten vanuit het thema unhyped.

Matilda werkt momenteel als Partner Manager bij inRiver. Met haar achtergrond in marketingcommunicatie en haar ervaring bij inRiver kent ze de waarde van PIM (Product Information Management) en hoe retailers PIM kunnen inzetten om de beste productverhalen te creëren. inRiver PIM is de basis voor e-commerce succes in een omnichannel wereld.

Christian vindt het een sport om reclame te maken die gesprekken aanwakkert en emoties oproept. Vanuit een brede marketingachtergrond heeft Christian gewerkt bij organisaties als Apple en Sony.  Sinds twee jaar is hij volledig betrokken bij de transformatie van Klarna van “een rationele betalingsprovider naar een emotionele winkelervaring” in zijn rol als Marketing Director van Klarna Zweden.

Tachmy Dilmy is één van de oprichters van OneRetail en gespecialiseerd in het opzetten en bouwen van e-commerce teams. Als medewerker #6 heeft Tachmy Coolblue helpen groeien naar de omvang en positie die het vandaag de dag heeft. Tachmy is binnen OneRetail expert in het optimaliseren van e-commerce activiteiten en het verbeteren van financiële inzichten en prestaties. Hij kan hierbij putten uit zijn brede achtergrondkennis op zowel data- als technologisch vlak. Vanuit zijn expertise om e-business teams op te bouwen is Tachmy vanuit OneRetail als lead consultant betrokken bij o.a. het online trade marketing project binnen Van den Assem Schoenen.

Magnus Ahlberg

Magnus Ahlberg

CIO Voyado
Åsa Axelsson

Åsa Axelsson

CRM Manager Polarn & Pyret
Hans Geels

Hans Geels

Algemeen Directeur Dille & Kamille
Arnout Baas

Arnout Baas

Manager e-commerce & New Business Dille & Kamille

Juridisch professional van beroep, ingenieur in het hart. Magnus heeft een ruime ervaring op het gebied van IT-governance, beveiliging, gegevensprivacy en compliance. Momenteel is Magnus CIO van Voyado waar hij de engineeringteams managet.

Åsa Axelsson is CRM Manager met ervaring in het ontwikkelen van klant- en loyaliteitsprogramma’s voor retailers in de Scandinavische markt. Haar kennis over het vergroten van winstgevendheid, versterken van klantrelaties en het beïnvloeden van koopgedrag is een kritische succesfactor in de retailmarkt.

Julien Matsis

Julien Matsis

Partner Development Manager Bynder
Beatrice Askanar

Beatrice Askanar

Head of Marketing Adyen
Jelle Rood

Jelle Rood

The Red Company

Julien is momenteel Partner Development Manager bij Bynder. Hiervoor werkte hij vier jaar als Sales Engineer.

Beatrice is marketingverantwoordelijke binnen Adyen. Ze startte haar carrière in de reclamewereld waarna ze begin 2013 overstapte op B2B-branding en betalingstechnologie. Door de jaren heen heeft Beatrice meegewerkt aan de opbouw van het merk Adyen van scale-up naar een wereldwijd platform voor betalingstechnologie. Met het Adyen-platform kunnen merchants betalingen uit verschillende verkoopkanalen accepteren in één systeem, zodat ze zowel online, op mobiele apparaten en in de winkel de omzet kunnen vergroten.

Na een succesvolle carrière van 15 jaar bij Amerikaanse corporates, besloot Jelle Rood om voor het grote geld te gaan. Minimaal verkopen voor €100 miljoen, dat was het doel. Om dat te bereiken startte hij de boodschappen bezorgservice frank&fresh. Drie jaar later, veel geld armer en een berg aan ervaringen rijker, eindigde zijn reis dramatisch. Wat hij heeft geleerd deelt hij tijdens World of Commerce.